FOREDRAG
adfærd
Nudging, vaner og adfærd - hvordan indsigt i hjernen og den menneskelige adfærd kan føre til bedre hverdage, mere effektivitet og gode vaner.
Hvordan kan indsigt i hjernen og den menneskelige adfærd bruges i relation til sygefravær, bedre arbejdsrutiner, effektive forandringsprocesser og ændring af de små vaner i hverdagen? Foredraget fører os ind i adfærdens forunderlige verden af vaner, rutiner, beslutninger, vurderinger og automatbeslutninger, ubevidste og bevidste mønstre, motiver og lyster. Foredraget stiller skarpt på, hvordan vores begrænsede psykologi og biologi ofte fører os på afveje, så vi bliver trætte, fejler og motiveres af vores naturlige tilbøjelighed til at skyde genvej. Hvordan kan adfærd designes, så den påvirker andre til en ændret adfærd? Hvilke designtricks kan med fordel benyttes? Foredraget giver en nem og konkret tilgang til at arbejde med at forandre adfærd i hverdagen uden brug af pisk, gulerod eller løftede pegefingre.
Det handler om at komme fra tanke til handling – at få større succes med forandringsprocesser og omlægning af vaner.
Det får I ud af foredraget
Vaner
Hverdagens små tidsrøvere – vanens psykologi og den gode arbejdsdag.
De små tidsrøvere: Kender du egentlig din egen arbejdsdag?
Ved du, hvornår du er mest effektiv, eller hvad der får dig til at lave overspringshandlinger? Kom med foredragsholder og adfærdsdesigner Henrik Dresbøll på en rejse ned gennem din egen daglige arbejdsgang. Gennem foredraget får I metoder til at blive bedre til at få opgaverne fra hånden, omlægge dårlige vaner og identificere det, der spærrer for arbejdsglæden.
Koncentration og effektiv arbejdstid er begge begrænsede ressourcer i det travle arbejdsliv. Forkert udnyttet tid, forstyrrede arbejdsflow og svækket koncentration besværliggør opgaver, mindsker følelsen af succes og trækker arbejdet i langdrag. I foredraget får i værktøjer til at se og identificere de små tidsrøvere, der fører til mindsket arbejdsglæde, mindre effektivitet og i værste fald mindre fritid.
Det får I ud af foredraget
Forandring
Effektiv og meningsfuld forandring - et foredrag, der giver jer indsigt i, hvordan fejl 40 og andre menneskelige faktorer ofte spænder ben for store såvel som små forandringer.
Op imod 85% af alle forandringsprocesser lykkes ikke. Det kan skyldes mange ting. Men et oftest overset problem er, at dem, der udvikler forandringsprocessen, tager afsæt i en ide om det rationelle menneske. Vi mennesker er imidlertid langtfra altid rationelle i vores beslutninger og handlinger. Det skyldes mange ting – men ofte overser vi, i hvor høj grad vi prøver at forandre den forkerte type menneske. Vi siger noget og gør noget andet, og vi bliver liggende på sofaen, selvom vi godt ved, vi burde rejse os og løbe en tur – vi dukker os, når forandringens vinde blæser og håber, det går over.
Med dette foredrag tager vores populære foredragsholder jer med på en sjov, anderledes og oplysende rejse gennem en lang række af de menneskelige faktorer og menneskelige fejl, der står i vejen for forandringer. Både når det drejer sig om en ny strategi, et nyt produkt og en ny fusionsproces. I bliver klædt på til ikke at se menneskelige fejl som fejl, men som et grundvilkår i alle processer, samt at komme helt ned i adfærdsmaskineriet. Således bliver I bedre, dygtigere og mere succesfulde til at opnå effekt og stikke hovedet frem, når forandringens vinde blæser.
Det får I ud af foredraget
Kunsten at sælge
En underholdende og ærlig forklaring på salgets håndværk og psykologi.
Dette er et sjovt og veloplagt foredrag, der både vil inspirerer og udfordrer jer som virksomhed til at prøve kræfter med jeres salgsteknik og -styrke. I får hele pakken til at øge jeres salg - det bliver effektivt og bedre. Blot igennem værktøjer, tips og tricks.
Den gode sælger ved per automatik og intuition, at salget handler om at hjælpe kunden til selv at beskrive sine motiver, behov og grund til at købe dit produkt og udskifte sit gamle. Men hvordan gør du det? Denne adfærd kan trænes, forfines og forbedres.
Teknikken kræver indsigt i menneskets adfærd og psykologi. Du skal forstå både sælgerens og køberens adfærd, og hvordan de træffer deres beslutninger. Den teknik gælder, uanset om du skal sælge den nyeste kaffemaskine med mælkeskummer igennem en kampagne, eller om du skal overbevise din partner om en ny vaskemaskine henover aftensmaden.
Henrik Dresbøll tager afsæt i forskningen af menneskelig adfærd og forklarer jer igennem konkrete cases ude fra den virkelige verden, hvordan I udfører disciplinerne i salgets psykologi og håndværk. I bliver klædt på til udfører salgets kunst.
Psst, I får også 5 hemmeligheder om, hvordan I bliver de sælgere, som kunden i sidste ende køber af. I bonus får i også de 7 vigtigste vejvisere til hvordan, det fysiske salg spiller sammen med fremtidens e-handel - og omvendt.
Punchlines